Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.

Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - lewy bok
Ford Focus II Sedan - widok ogólny wnętrza z przodu
Ford Focus II Sedan - kokpit
Ford Focus II Sedan - kokpit

Generacje Ford Focus

  • Focus II   2003 - 2011
    Ford Focus II
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus II

Silniki Ford Focus II Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Ford Focus

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Rozsądna propozycja - Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
 
Nasz test Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost

Kompaktowy model Forda jest ceniony za świetne właściwości jezdne. Obcowanie z Focusem staje się naprawdę przyjemne, gdy pod maskę trafi motor, który będzie w stanie dotrzymać kroku charakterystyce zawieszenia. Bardzo rozsądną propozycję stanowi 150-konna jednostka 1.6 EcoBoost.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus sreberko lusterko 71,22

Ford Focus 85,49

Ford Focus 1.8 TDDI FX 72,25

Ford Focus Służbowy Fusek 78,00

Ford Focus 1.6 16V by PaaQ 73,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

madteo 81,79

catkiller 80,57

Listopad 65,48

lukas_auto 89,50

michael15tzr 69,07

dakoolk 66,95

pawelt89 91,80

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Koszty eksploatacyjne
Koszty eksploatacyjne Zuzycie paliwa na trasie ok.7,5 do 8 l w zależności od prędkości przelotowej,mia...
rura przepustnicy
rura przepustnicy wymiana rury przepustnicy - pęknięcia na "harmonijce"...
Opony
Opony Zakupione 4 nowe letnie opony Nokian Line 205/55/r16 ...
I tak płynie czas nie dogania nas - 222222km
I tak płynie czas nie dogania nas - 222222km Okrągła sumka w końcu strzeliła na liczniku. Kilometry lecą w zastraszającym tem...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Honda Civic
1.8 i-VTEC (142 KM)
Opel Astra
1.7 CDTI ECOTEC (130 KM)
Opel Astra
1.6 SIDI Turbo ECOTEC (170 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 200 km. Silnik: 1.0 125KM, benzynowy.
Cena: 92 500 zł 73 200 zł
Zyskujesz: 19 300 zł Zobacz szczegóły »
Ford Mondeo Mondeo Titanium - 5dr - 1.6 EcoBoost 160KM M6 2014MY Ford Mondeo Mondeo Titanium - 5dr - 1.6 EcoBoost 160KM M6 2014MY
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 160KM, benzynowy.
Cena: 101 450 zł 88 950 zł
Zyskujesz: 12 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Galerie Ford Focus

Ford Focus 2.0 Sport - galeria redakcyjna Ford Focus II RS Ford Focus I RS Ford Focus RS Anderson Germany Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna Ford Focus Hatchback 3D Ford Focus Zetec S Ford Focus ST Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna Ford Focus ST - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 747
Przejechany dystans
35 644 137 km
Zatankowanego paliwa
1 822 944 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 769
Wydanych pieniędzy
2 886 869 zł
Średnie wydatki na auto
1 356 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 350
Wydanych pieniędzy
3 796 049 zł
Średnie wydatki na auto
1 783 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 129)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mastt, dodano: 21.08.2011 13:45

zuzyle rewelacyjnie moim zdaniem , w miescie na 30 litrach zrobilem ok 500 km ( chyba 510 km - jazdy tylko po miescie ) zauwazylem ze jak jezdze glownie tylko do pracy ( 13 km w dwie strony ) i raczej pozniej sie nigdzie nie ruszam to srednie spalanie podskakuje do 5,8/5,9 , lecz jak pojezdze troche dluzej po miescie zmniejsza sie o 0,1/0,2 L/100km na trasie spalanie mialem rozne, jadac z gorzowa wlkp do lodz autostrada wyszlo mi ok 5,2 , z lodzi do gdanska 5,4 ( wliczajac rozniez autostrade gdzie mozna depnac w pedal ) , z lodzi do grudziadza ( 4,4 l ) oraz ostatnio trasa lodz-zakopane-lodz wliczajac wycieczke na slowacje, autostrade itp.( 4,8 l) na tej trasie pod sama lodzia - na liczniku mialem ok 840/850 km zrobionych ,a wg komputera wychodzilo ze moge zrobic jeszcze ok 170 czy 180 km, co dawaloby ok 1000 km na tak malym biorniku paliwa , co wydaje mi sie ze jest rewelacyjnym wynikiem( jednakze trzeba pamietac ze rezerwa zapala sie przy 80 km , wiec nie wliczajac rezerwy wychodziloby ok 940/950 kilomtrow na baku ) nie wiem czy mam ciezka noge czy nie , ale zauwazylem ze jak sie samochod rozgrzeje to nawet jak sie go troche przycisnie to nie podskakuje spalanie zbyt wiele, chociaz w tym focusie silnik jest taki ze mija sie z celem cisnac go do 3 tys. obrotow, bo wytarczy przy ok 2,5 tys obrotow wrzucic wyzszy bieg a i tak przyspieszenie jest rewelacyjne

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi

autor: adamski, dodano: 21.06.2010 21:24

No i teraz chwila prawdy. Zużycie paliwa doskonałe. Lepiej jeździ na bezsiarkowym. Nie polecam zwykłego diesla np. z Auchan lub Neste (Nestea?). Dobre bezsiarkowe jest tańsze eksploatacji niż zwykły ON. FAP zgodnie z check-listą po 60 tys dolać po 80 tys. dolać po 100 tys dolać. Śmiech. Poza tym ASO w Polsce liczą koszt obsługi resetu kompa jako czynności dodatkowe. Naprawdę mając FAP- co 80 tys uzupełnić, nie tankować paliwa mniej niż 7 litrów.Najlepiej co najmniej 1/2 baku optymalnie 3/4 lub jazda do rezerwy- super. Filtr - zgodnie z check lista Forda po 120 tys wymienić razem z katalizatorem (!). Brawo ale to jest oczyszczający się filtr? Znam Peugeota 307 z przebiegiem ponad 200 tys bez wymiany. Szczerze tankując dobre bezsiarkowe i dolewając eloys jest to do osiągnięcia bez najmniejszego problemu. Nie ma też problemu z wypalaniem filtra jak w VW. ASO - polecam przeglądy podstawowe. Na 4 przeglądzie chcieli mi wymienić wahacze - a naprawdę trzeba było wymienić śruby. Cóż warto jeździć robić podstawowe rzeczy a resztę konsultować z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Ford jak inni działa wg zasady. coś nie domaga - wyrzuć wstaw nowe, jak problem nie jest jasny wyrzuć zed 4 części a będzie dobrze

pełny raport Ford Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF

autor: Michał_Wrocław, dodano: 01.03.2012 08:20

Mam Focusa od miesiąca i mam dość mieszane uczucia co do spalania. Auto kupiłem 300km od domu i postanowiłem sprawdzic spalanie juz w drodze powrotnej. Przy jeździe autostradą z prędkością 130-150km/h komputer pokazał całkiem niezłą wartość spalania - średnio 5,2 l/100km. I to byłoby na tyle z oszczędności tego samochodu. Po powrocie do domu zatankowałem auto do pełna. Do zapalenia lampki kontrolenj przejechałem 475km, całość po Wrocławiu, głównie 10km do pracy i 10km drogi powrotnej. Dziś zatankowałem auto do pełna 44,7l. Zatem średnie spalanie 9.4 l/100km. Komputer w tym czasie pokazał 10,0 l/100km - więc lekko zawyża. Dodam, że nie mam ciężkiej nogi i dążenie do bycia pierwszym na kolejnych światłach, nie leży w mojej naturze. Gdyby tak było to pewnie spalanie podskoczyłoby jeszcze o 2-3l. Nie jestem pewien ale na dość wysokie według mnie spalanie miały wpływ niskie temperatury nawet -15 -17 stopni Celcjusza, utrzymujące się przez około dwa tygodnie. Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądała w normalniejszych warunkach. Mam nadzieję, że 7,5l w mieście jest do osiągnięcia.

pełny raport Ford Kombi 1.8 Duratorq TDCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Ford Focus II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także